Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Spotify stapt in e-learning
Van de Redactie | 19-04-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Spotify stapt in e-learning

Spotify stapt in een nieuwe tak van sport: e-learning. Het bedrijf begint de eerste testen in Engeland. Spotify Courses test momenteel de techniek en prijsstelling van het cursusaanbod. De eerste twee lessen zijn gratis. Belangstellenden betalen daarna tussen de twintig en tachtig pond voor alle afl... Lees verder
Utrecht legt gebruik Ai aan banden
Van de Redactie | 18-04-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Utrecht legt gebruik Ai aan banden

Ambtenaren, bestuurders en raadsleden in de gemeente Utrecht moeten zich voortaan houden aan richtlijnen rondom artificial intelligence (Ai). Daarin staan de do’s en don’ts van het gebruik van applicaties als ChatGPT, BARD, Dall-e en MidJourney. Het college van B en W stelde de richtlijn... Lees verder
Marktontwikkelingen en technologietrends op het gebied van digitaal leren (volgens Fosway)
Van Wilfred Rubens (redactie) | 17-04-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Marktontwikkelingen en technologietrends op het gebied van digitaal leren (volgens Fosway)

De Britse Fosway Group heeft weer het jaarlijkse Fosway 9-Grid™ over digitaal leren gepubliceerd. In deze blogpost besteed ik aandacht aan de marktontwikkelingen en trends rond leertechnologieën die zij beschrijven. De marktontwikkelingen die zij beschrijven, komen op het volgende neer: ... Lees verder
“LOI bekendste online opleider”
Van de Redactie | 17-04-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

“LOI bekendste online opleider”

LOI is de bekendste online opleider van Nederland (82%). Zelfontwikkeling (35%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een opleiding. Cursisten zijn vaker vrouw (23%) dan man (19%). GoodHabitz is de meest gekozen online opleider van Nederland. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootscha... Lees verder
Guus Smeets decaan Onderwijswetenschappen Open Universiteit
Van de Redactie | 16-04-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Guus Smeets decaan Onderwijswetenschappen Open Universiteit

Het College van bestuur van de Open Universiteit heeft prof. dr. Guus Smeets, hoogleraar Psychologisch Onderwijs aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, benoemd tot decaan van de faculteit Psychologie en voor een periode van twee jaar als decaan Onderwijswetenschappen. De benoeming bij de Open Univer... Lees verder
Non-lineaire online leereenheden ontwikkelen?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 10-04-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Non-lineaire online leereenheden ontwikkelen?

Connie Malamed breekt in Ideas For Designing Nonlinear eLearning een lans voor het ontwikkelen van online leereenheden met een non-lineaire structuur. Zij schetst onder meer acht benaderingen voor non-lineaire online leereenheden. Online leereenheden zijn nog steeds één van de meest gebruikte vor... Lees verder
AI-ondersteund learning design
Van Wilfred Rubens (redactie) | 03-04-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

AI-ondersteund learning design

Philippa Hardman besteedt aandacht aan een artikel over de gevolgen van AI voor de productiviteit en kwaliteit van dagelijks werk. Zij maakt daarbij de vertaalslag naar het ontwerpen van leren, opleiden en onderwijs. De onderzoekers van de Harvard Universiteit maken een onderscheid tussen taken d... Lees verder
Via onboarding naar de leerstand - Infographic
Van Let’s Learn! | 02-04-2024 | Article Rating | (0) reacties

Via onboarding naar de leerstand - Infographic

Bij een op de vijf arbeidsverhoudingen gaat het vaak al mis tijdens de proeftijd: de medewerker haakt tijdens de inwerkperiode mentaal af of stopt zelfs met zijn nieuwe baan. De eerste weken bij een organisatie zijn dan ook van cruciaal belang om medewerkers een vliegende start binnen je organisatie... Lees verder
Global Sentiment Survey 2024: hoe kijken L&D’ers aan tegen trends op hun vakgebied?
Van Wilfred Rubens (redactie) | 27-03-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Global Sentiment Survey 2024: hoe kijken L&D’ers aan tegen trends op hun vakgebied?

Verleden week presenteerde Donald Taylor de resultaten van de meest recente editie van de Global Sentiment Survey. De ontwikkeling die als het meest belangrijk werd bestempeld was geen verrassing. Toch bieden de uitkomsten van Donald’s analyse van de gegevens interessante inzichten. AI werd... Lees verder
Waarom de overname van Udacity door Accenture belangrijk nieuws is
Van Wilfred Rubens (redactie) | 20-03-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Waarom de overname van Udacity door Accenture belangrijk nieuws is

Consultancybedrijf Accenture heeft aangekondigd het leerplatform Udacity over te nemen. De snelle ontwikkeling en adoptie van AI speelt hierbij een grote rol. Deze overname is volgens mij een indicatie van een belangrijke ontwikkeling. Deze stap maakt deel uit van een grotere inspanning van Accen... Lees verder
Webinar “Trends op het gebied van L&D in 2024”
Van Wilfred Rubens (redactie) | 13-03-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Webinar “Trends op het gebied van L&D in 2024”

Op 21 maart 2024 om 15:00 organiseert de OEB een interactief webinar over trends op het gebied van leren en ontwikkelen. Het webinar wordt verzorgd door Donald Taylor. Donald is initiatiefnemer van de jaarlijkse L&D Global Sentiment Survey, en zal ook ingaan op de uitkomsten van de vragenlijs... Lees verder
Online Educa (OEB) 2024: Zet je schrap voor transformatie van onderwijs en L&D (Call for Proposals geopend) #OEB24
Van Wilfred Rubens (redactie) | 07-03-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Online Educa (OEB) 2024: Zet je schrap voor transformatie van onderwijs en L&D (Call for Proposals geopend) #OEB24

De OEB in Berlijn is dé conferentie over technologie-ondersteund leren, opleiden en onderwijs. Vertegenwoordigers van onderwijs, zorg, bedrijfsleven, overheid en andere organisaties uit de hele wereld ontmoeten elkaar in de hoofdstad van Duitsland en delen kennis met elkaar. De 30ste editie vindt di... Lees verder
FCe Postbachelor opleiding e-Learning op 9 april 2024 van start
Van Wilfred Rubens (redactie) | 06-03-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

FCe Postbachelor opleiding e-Learning op 9 april 2024 van start

Op 9 april 2024 start de postbachelor opleiding e-learning van de Foundation for Corporate Education (FCe; van Kessels & Smit). Deze opleiding is vernieuwd -AI speelt een belangrijke rol- en geeft een diverse kijk op e-learning.  Marcel de Leeuwe coördineert de opleiding weer en is hoofddoc... Lees verder
Informeel leren, innovatie op de werkplek en de rol van technologie
Van Wilfred Rubens (redactie) | 28-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Informeel leren, innovatie op de werkplek en de rol van technologie

Christopher Pappas bespreekt in How Does Informal Learning Foster Innovation In The Workplace? het belang van informeel leren voor het stimuleren van innovatie op de werkplek. Volgens hem is er lang niet altijd voldoende aandacht voor informeel leren, terwijl deze benadering een belangrijke rol spee... Lees verder
2U: Financiële zorgen en twijfels over voortbestaan
Van Wilfred Rubens (redactie) | 21-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

2U: Financiële zorgen en twijfels over voortbestaan

Het bedrijf 2U is sinds juni 2021 eigenaar van edX, het bekende platform waar je deel kunt nemen aan massive open online courses en andere online programma’s van onder andere Harvard, MIT en TU Delft. Inside Higher Ed maakt bekend dat 2U in financieel zwaar weer verkeerd. Het bedrijf worste... Lees verder
Experts bezorgd over gevaar deepfakes
Van de Redactie | 20-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Experts bezorgd over gevaar deepfakes

Een deepfake is een audio- of videofragment van één of meerdere personen, dat digitaal gemanipuleerd is door een algoritme. Door de bewerking lijkt het alsof iemand iets zegt of doet, terwijl dit in werkelijkheid nooit gebeurd is. Dat kán vermakelijk en onschuldig zijn, zoals de filmpjes van zingend... Lees verder
Masterclass AI van Rendement Academy
Van de Redactie | 16-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Masterclass AI van Rendement Academy

Rendement Academy organiseert op 19 maart in Bunnik een masterclass Artificial Intelligence (AI). De mogelijkheden van AI zijn groot. Het optimaal benutten van AI binnen de HR-praktijk blijkt echter een lastig vraagstuk te zijn. Ook lijkt door de huidige snelle veranderingen het voeren van HR-beleid... Lees verder
Gratis vakbeurs IPON op 28 & 29 februari
Van de Redactie | 15-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Gratis vakbeurs IPON op 28 & 29 februari

De gratis vakbeurs voor onderwijsinnovatie en ICT wordt ook dit jaar weer gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht. Deelname is gratis. Wel van tevoren inschrijven. Online is het programma te vinden. Aanmelden kan eveneens online. Lees verder
Next Learning in het teken van AI
Van de Redactie | 15-02-2024 | Article Rating | (0) reacties
  • Redactie

Next Learning in het teken van AI

Op 10 april kunnen L&D-ers weer hun hart ophalen tijdens Next Learning in Den Bosch. Er zal die dag ruime aandacht zijn voor wat Artificial Intelligence (AI) voor leren en ontwikkelen kan betekenen. De ‘DOTS’ van Next Learning brengen verder verdieping aan, niet alleen aan AI. Den... Lees verder
Leren over Microlearning? Vraag ons gratis e-boek aan!
Van Let’s Learn! | 15-02-2024 | Article Rating | (0) reacties

Leren over Microlearning? Vraag ons gratis e-boek aan!

Meer leren over Microlearning? Dat kan kort & krachtig met het gratis E-boek ‘De kracht van Microlearning’ van Let's Learn!.  In dit E-boek ontdek je alles over deze krachtige tool om snel en efficiënt èn met plezier te (laten) leren. Zo hou je de kennis van je medew... Lees verder
Pagina 1 van 287Eerste   Vorige   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.